În cursul realizării SF, PUZ și DTAC (Studiu de Fezabilitate, Plan Urbanistic Zonal și Documentație Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire) s-au stabilit 8 variante de traseu, dintre care participanții la proiect, UAT Gilău, UAT Florești, UAT Cluj Napoca, UAT Apahida, și UAT Jucu, alături de specialiști, au ales Varianta V8.
Șoseaua vine dinspre Căpuș, trece de Gilău, intersectează A3, apoi trece prin Lunca Someșului prin Nordul Floreștiului, intră în municipiu în zona Cora, urcă spre Bucium(Mănăștur), trece prin zona Pădurii Sf. Ion, pe la sud de Mănăștur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni și după ce traversează Someșeniul ajunge în dreptul aeroportului în prelungirea Bulevardului Muncii (Centura de acces spre Gherla-Dej). Valoarea totală a investiției este de aproximativ 250 milioane euro, din care există deja alocare de fonduri europene de 150 milioane euro. Cele 5 UAT au contribuit deja cu sume pentru realizarea SF, PUZ și DTAC.
Centura va avea
Șoseaua va fi una rapidă, cu 2 benzi pe sens și intersecții tip autostradă.
Legat de Florești, pe teritoriul comunei noastre, drumul va avea o lungime de 8395 metri, plus kilometri întregi de drumuri de legătură ce vor fi preluate de Florești și CNAIR după realizare. Va exista o legătură dinspre Spitalul Regional de Urgență (pe direcția Vest și apoi Nord) ce va intersecta Transregio în capătul zonei de restricție sanitară, două drumuri de legătură dinspre TransRegio spre Sud, cu preluare trafic din zona de sud a comunei, plus un drum de legătură dinspre DJ 107M (Luna de Sus), plus încă o legătură dinspre zona Șesul de Sus și o bretea paralelă cu TransRegio. Vor fi 3 noduri rutiere mari, prin care se va face joncțiunea drumurilor de legătură cu TransRegio.
