O constructivă discuție a avut loc la Prefectura Cluj, legată de centura metropolitană, la care au participat prefectul Mircea Abrudean, reprezentanții UAT-urilor implicate în proiect, precum și directorii serviciilor deconcentrate și proiectanții proiectului. Concret, s-a discutat despre starea documentațiilor tehnice pentru obținerea avizelor necesare Studiului de Fezabilitate și a PUZ, punându-se accent pe eliberarea rapidă a avizelor necesare de către instituții.
Poziționarea mea, adică a Floreștiului, alături de prefectul Mircea Abrudean și primarul Emil Boc nu este una întâmplătoare, Floreștiul fiind un actor principal în realizarea Centurii, alături de, bineînțeles, municipiul Cluj Napoca și comunele Gilău și Apahida.
Cele 4 UAT s-au ocupat și se ocupă de realizarea Studiului de Fezabilitate, PUZ și studiile tehnice necesare autorizării. Apoi, legat de execuție, aceasta va fi apanajul Guvernului, investiția de +/- 300 milioane euro neputând fi susținută financiar, tehnic și legislativ de UAT amintite. Oricum, Guvernul are la dispoziție 150 milioane euro fonduri europene în acest sens.
Vă reamintesc, Centura metropolitană va avea patru benzi de circulație, o lungime de 38,8 km + drumuri de legătură de 33,6 km. Centura va lega Gilău de Apahida via Florești și Cluj Napoca. Traseul are deja avizul CNAIR. Șoseaua rapidă va avea 20 de noduri: Nod #1 – Gilau vest: conexiune cu DN1, in partea de vest a Gilaului in zona Campingului si a benzinariei Rompetrol / Nod # 2 – Gilau est, zona A3: conexiune cu DN1 si cu A3 in zona nodului existent cu A3 / Nod # 3 – DN1 + DJ107M (spre Baisoara): conexiune cu DN1 in zona sensului giratoriu cu DJ107M (spre Luna de Sus, Vlaha, Savadisla, Lita, Liteni, Baisoara) / Nod # 4 – Floresti str. Eroilor: conexiune cu DN1 in zona giratoriului cu str. Eroilor / Nod # 5 – Floresti str. Somesului: conexiune cu str. Somesului din Floresti, aici ar urma sa se conecteze si viitorul drum de legatura directa intre Floresti si Baciu peste padurea Hoia (L= 4.2 km) / Nod # 6 (Cluj #1) – Giratoriu Cora: conexiune in giratoriul de langa magazinul Cora, Cluj Napoca / Nod # 7 (Cluj #2) – Bucium: conexiune in zona Bucium, in zona Parcului Colina – de aici ar urma sa se conecteze printr-un drum prin spatele Polus/Vivo, cu Spitalul Regional de Urgenta si apoi cu Drumul de Ocolire Nord Florești / Nod # 8 (Cluj #3) – str. Dimitrie Gusti: conexiune in zona Manastur, zona mai sus de La Terenuri / Nod # 9 (Cluj #4) – str. Funzisului + str. Campului: conexiune cu str. Campului si drum legatura spre str. Frunzisului in curba la LIDL / Nod # 10 (Cluj #5) – DN1 Calea Turzii: conexiune cu Calea Turzii, mai sus de giratoriul cu str. Faget, undeva in zona obeliscului de intrare in oras / Nod # 11 (Cluj #6) – str. Mihail Romanul: conexiune prin drum nou spre Buna Ziua, str. Mihail Romanul / Nod # 12 (Cluj #7) – str. Macesului: conexiune prin drum nou spre Buna Ziua, str. Macesului / Nod # 13 (Cluj #8) – str. Borhanciului: conexiune cu cartierul Borhanci, str. Borhanciului (si de aceea este importanta largirea str. Borhanci pana la intersectie cu str. Lacramioarelor) / Nod # 14 (Cluj #9) – str. Soporului: conexiune directa cu str. Soporului, undeva dupa blocurile existente de 10 etaje / Nod # 15 (Cluj #10) – str. Someseni: conexiune directa cu str. Someseni, intre Selgros si Parcul Logistic Transilvania / Nod # 16 (Cluj #11) – str. Traian Vuia: conexiune directa cu str. Traian Vuia, in zona de dinainte de Parcul Logistic Transilvania / Nod # 17 (Cluj #13*) – b-dul Muncii: conexiune directa cu B-dul Muncii, zona dupa depoul de tramvaie / dupa Emerson, de aici incolo centura suprapune b-dul Muncii spre est (spre Apahida-Dej) /Nod # 18 (Cluj #14) – Centura Apahida-Valcele: conexiune directa cu Centura Apahida-Valcele in giratoriul existent (cel de langa OMV, Sub Coasta) / Nod # 19 – Apahida 1, parc logistic: conexiune cu parcul logistic din Apahida (necesita pod nou peste Somes) / Nod # 20 – Apahida 2, spre Dej (DN1C): conexiune cu DN1C (drumul spre Dej).
